Pagina's

zondag 17 april 2016

Workshop - Tutorial and a Tip

Hoi, hoi, lieve blogdinnen,

De Tutorials & Tips-dag op het
Crealies blog is voorbij en daarom
laat ik vandaag e.e.a. hier zien.

Ik zal uitleggen hoe ik de
Bits & Pieces heb gestempeld
en hoe ik de kleuren
aangebracht heb op de
kaart onderaan dit bericht.
ik als voorbeeld gebruikt.

Stempel met kleurloze inkt
Bits & Pieces no. 17,
Bits & Pieces no. 22 en
Bits & Pieces no. 30

Strooi embossingpoeder over
de afdrukjes Tip het overtollige
poeder af op b.v. een printerpapiertje
Verhit daarna met een heatgun totdat
het embossingpoeder gesmolten is

Het resultaat: wit glimmende bloemen
op wit glimmend karton

Breng 2 kleuren inkt aan

TIP.....wrijf, na het opbrengen
van de inkt, met een doekje
over de inkt om de kleuren in
elkaar over te laten lopen.
Dit is mogelijk omdat het
witte glimmende karton
de inkt "slecht" opneemt.

Crealies items:
Bits & Pieces no. 17 Flowers 1
Bits & Pieces no. 22 Stripes in a circle
Bits & Pieces no. 30 Honeycomb
En dit is het kaartje dat ik met
bovenstaande techniek heb gemaakt.
De gebruikte Crealies producten
van dit kaartje vind je HIER.

Heel veel knutselplezier.

Liefs Wilma

2 opmerkingen:

  1. Een schitterend kaartje Wilma...hele leuke techniek weer...bedankt dat je het met ons wil delen...

    groetjes en een fijne maandag
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dankjewel Wilma
    voor je super duidelijke uitleg!!!
    gr Ida

    BeantwoordenVerwijderen

Wat LEUK dat je een reactie achter hebt gelaten.
DANK JE WEL. Ik GENIET er iedere keer weer van ☺☺☺
"Achter" de rode woorden zit vaak een link.....misschien LEUK om te gaan kijken.